GÖDÖLLŐI VÁROSI KÖNYVTÁR ÉS INFORMÁCIÓS KÖZPONT

Minőségirányítás

A GVKIK 2014-ben Minősített Könyvtári Címet nyert, melynek használatára 2018-ig jogosult. Könyvtárunkban 2011 óta Minőségirányítási Munkacsoport működik, melynek célja a GVKIK minőségirányítási rendszerének felelősségteljes működtetése és fejlesztése.

A Minőségirányítási Munkacsoport feladatai:

  • elősegíti a könyvtár minőségpolitikai nyilatkozatának megvalósítását.
  • segíti az intézményi minőségügyi folyamatában részt vevő kollégák képzését
  • működteti a minőségirányításhoz kapcsolódó egyéb operatív feladatokat
  • felülvizsgálja, és szükség szerint javítja az önértékeléshez szükséges dokumentumokat
  • a minőségirányítási hiányosságok és fejlesztésekre vonatkozó javaslattétel
  • minőségirányítási feladatok koordinálása
  • minőségüggyel kapcsolatos anyagok véleményezése

 

Küldetésnyilatkozat:

„A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központnak az a feladata, hogy mindenki számára biztosítsa az információhoz való szabad hozzáférést a kultúra, a tudomány, és gazdaság minden területén. A könyvtár munkatársainak küldetése, hogy szakmai felkészültségükkel biztosítsák a használóközpontú, minőségi könyvtári szolgáltatásokat. A könyvtár őrzi és ápolja a klasszikus könyv, zene, film - kultúrához kapcsolódó értékeket, elkötelezett híve az olvasásfejlesztési munkának. Biztosítja más könyvtárak és információszolgáltatók adatbázisának elérését, az Internet használatát, és közhasznú információs tevékenységet végez. Szolgáltatásaival, sokszínű irodalmi és kulturális programjaival és a gazdag kulturális és történelmi hagyományokkal rendelkező kisváros helyismereti gyűjteményének gazdagításával, feltárásával őrzi és megjeleníti a sajátos Gödöllői arculatot.” 2017.

Jövőkép:

A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központot a jövőben úgy képzeljük el

-Mint Gödöllő jelentős kulturális intézményét, amely korszerű gyűjteménnyel és szolgáltatásokkal rendelkezik és megfelelő háttere az élethosszig tartó tanulásnak.

-A szabadidő hasznos eltöltésének helyszíne, kulturális találkozóhely.

-Alkalmas arra, hogy a könyvtári rendszer valamennyi szolgáltatását közvetítse a használóinak.

-Modern könyvtártechnikával felszerelt, ahonnan elérhető a világháló valamennyi információja.

-Digitalizált és elektronikus dokumentumokat is gyűjt és közread, a hagyományos gyűjtemény mellett.

-A hátrányos helyzetű emberek is egyenlő eséllyel vehetik igénybe szolgáltatásait.

-Közösség építő, valóságos és virtuális közösségi tér, amelyet barátságos környezet és légkör jellemzi.

-Együttműködik a város, a térség és a régió könyvtáraival, jó kapcsolatokat tart társintézményekkel, civil és szakmai szervezetekkel.

-Könyvtárosai sokoldalúak és jól képzettek, elhivatottak, egymással szemben elfogadóak.

Minőségpolitikai nyilatkozat

A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ vezetése és munkatársai elkötelezettek abban, hogy a polgárok és a közösségek számára korszerű és minőségi szolgáltatást nyújtsanak.

A szolgáltatások és a gyűjtemény szervezése használó központúságra épül, a könyvtár rendszeresen felméri a helyi használói igényeket és az szerint alakítja szolgáltatásait és a könyvtári állományt.

Minőségi szolgáltatást nyújt és szinten tartja azt. A szolgáltatások színvonalát rendszeresen ellenőrzi, elvégzi az esetleges korrekciókat, s annak eredményességét figyelemmel kíséri. Az egyes folyamatoknál kialakított határidőket betartja. A panaszokat kivizsgálja, a hibákat kijavítja.

A munkahelyi kultúrának legfontosabb eleme a minőség központú gondolkodás, melyet mind a munkavégzés során, mind a személyes kapcsolatokban, mind megjelenésükben kifejezésre juttatnak a munkatársak.

A könyvtár törekszik az esélyegyenlőségi szempontok maradéktalan érvényesítésére, a könyvtár épületében, a könyvtári szolgáltatásokban, gyűjteményben, valamint a könyvtár honlapján és a közösségi hálón.

A könyvtári környezettel kapcsolatban is a minőségi szempontokat érvényesíti. Megfelelő terekben, kulturált berendezést biztosít a könyvtár használatához. A terek tisztasága, a gyűjtemény, a használók és a munkatársak személyi biztonsága és a környezet megóvása kiemelt figyelmet kap.

A könyvtár működésére vonatkozó dokumentumokat, adatokat nyilvánosságra hozza.

A könyvtárban Minőségirányítási csoport működik, amely folyamatosan figyelemmel kíséri a minőségpolitikai elvek érvényesülését és fejleszti a minőségirányítási rendszert.

Alapító okirat 2015

Stratégiai terv 2008-2013

Minőségirányítási Kézikönyv

Szervezeti struktúra 2015

Szervezeti és működési szabályzat 2017

Használói szabályzatok és útmutatók

Könyvtárhasználati szabályzat 2017

Könyvtárhasználati szabályzat (rövidített, 2017)

Szolgáltatási normák

Használói elégedettségmérés eredményei (2008, 2013)

Médiaszereplések (2011, 2012, 2013)

Médiaszereplések 2014

Médiaszereplések 2015

Médiaszereplések 2016

Olvasói elégedettség felmérésének eredménye 2013

A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ munkaterve 2013

A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ munkaterve 2014

A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ munkaterve 2015

A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ munkaterve 2016

A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ munkaterve 2017

A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ beszámolója 2012

A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ beszámolója 2013

A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ beszámolója 2014

A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ beszámolója 2015

A Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központ beszámolója 2016

 

©Gödöllői Városi Könyvtár és Információs központ

Oldaltérkép

mobil változat

Bezárás