GöDöLLőI VáROSI KöNYVTáR éS INFORMáCIóS KöZPONT

Történetmesélés

Adminisztrátor 2012-03-21 09:11:22

Összefoglaljuk azokat az információkat (angolul és azok fordítását), amelyek az ivetagr.org/blog oldalon, Ivetagr Toi facebook falán jelentek meg, a weben található magyar nyelvű, általunk fontosnak tartott kiegészítésekkel.

 

Is not the intention of this site go deeper into the academic world and discuss what others have already described in a very extensive way (see for e.g. digital story telling).

When we talk about storytelling, we add our contribution from another perspective, the bricks and mortar concept so that we talk to teachers and we see what problems they face before we publish our concepts and conclusions.

Storytelling is a very old concept it is an oral tradition that is nowadays conducted through web 2.0 tools. The stories have multiple components: audio, video, photos, texts, links and web pages

However the most exciting innovation is that the story can go viral and be adapted and modified in real time by gamers. The branching concept is easier to implement and more attractive for gamers than a flat linear story.

Bear in mind that the players do not learn any more in a linear way and moreover with our method they are multitasking so they can perform various tasks at the same time.

Want to know more? watch this video:

These stories are stock market conversations players share valuable information/knowledge and it is very intense. As the clue train manifesto states markets are getting smarter.

The question we have to ask ourselves is why don’t we adapt our VET educational systems to this trend?

A blogban nem akar Daniel mélyre ásni a történetmesélés elmagyarázásban, hiszen ezt sokan megtették előtte.

Amikor mi beszélünk történetmesélésről, akkor egy másik nézőpontból látjuk a dolgokat. Beszélünk a tanárokkal, meglátjuk, hogy milyen problémákkal szembesülnek.

A történetmesélés egy régi dolog, ami korábban szóban történt, azt manapság a web 2.0 eszközeivel folytatunk. A történetnek megtöbbszöröződött a tartalma: hanganyag, videók, fotók, szövegek, linkek és weboldalak.

De a legizgalmasabb újítás, hogy a történetet terjeszteni lehet, és valós időben igazítani és módosítani a játékosok által. Az elágazó koncepció könnyebben befogadható és vonzóbb a játékosok számára, mint egy lapos lineáris történet.

Észben kell tartanunk, hogy a játékosok már nem lineáris módon tanulnak, ezenkívül „halmozott médiafogyasztók” (multitasking), tehát egyszerre több feladatot is teljesítenek.

Az egyetlen kérdés, hogy miért nem adaptáljuk a VET rendszerünket ehhez?

 

1……………………………………………………………………

 

People learn in a non-linear way and use the Internet and their friends to filter information.

To succeed we need to understand how teachers can integrate into the Hero’s journey, what they must teach, this must be embedded in the story, the game play and the mechanics of their game ideas. If not it is just another fun activity or game under the label of the so called “serious games.”.

Teachers are developing GAME from their perspective but we have to pay attention to students’ perspective and that includes their assertions, ideas, values and emotions. It also must include their communication modes (web 2.0 tools) and social organisation, their roles and puppet master

Az emberek már nem lineáris módon tanulnak, és az internetet és az ismerőseiket használják az információk szűrésére

Meg kell tudnunk, hogy hogyan tudják integrálni a hős útját (erről a Hős fejezetben volt szó)a tanárok abba, amit tanítanak. Ezt be kell ágyazni a a történetbe, a játékmódba és a játék mechanizmusba. Ha ez nem sikerül, akkor ez is csak egy ún. „komoly játék” lesz.

A tanárok a saját nézőpontjukból tervezik a játékot, de figyelembe kell vennünk a diákok nézőpontját is, vagyis az ötleteiket, állításaikat, érzéseiket és értékeiket. És figyelembe kell venni a kommunikációs csatornáikat (web 2.0).

 

2…………………………………………………………………….

 

The hero has lost his car help him!

Here is an example of how a story can be amplified by this media and how players can get involved in the story that is being transformed into a quest using web 2.0 tools. The car could be anywhere out there in the whole wide world web, in the trailer it is shown how youths combine real time information, smartphones, and social network postings, tweets, pic and YouTube videos.

They are a part of what is going on in real time.  There is so much breaking news that there is no more breaking news at all! Information is created, distributed and consumed at the speed of light.

A hős elvesztette az autóját, segíts neki megtalálni!

A Honda az új Civic reklámozásához készítette ezt a játékot. Bevezető videója: http://www.youtube.com/watch?v=1aydOxUXowI

Készült hozzá facebook alkalmazás is: http://apps.facebook.com/supercivicquest/

Ez egy példa arra, hogy hogyan lehet a játékosokat bevonni, és a történetet kihívássá alakítani a web 2.0 eszközök felhasználásával. Egy kicsit részletesebben leírjuk magyarul, mint a blogon fent van, mert tényleg jó példa (bár figyelembe kell venni, hogy egy világcég, nyilván rengeteg pénzért készíttette a szakma legjobbjaival).

A lényeg: Ceasar, a pankrátor (azt hiszem) bajnok elvesztett a Civic-jét. A játékosoknak segíteniük kell neki megtalálni. (forrás: http://theinspirationroom.com/daily/2011/honda-super-civic-quest/). A játékosok – miután elfogadták a facebook alkalmazást – egy egyedi ARG játékban vesznek részt, QR kódokat, videó mozaik puzzle-t használnak. A nyomok pedig pl. ezekre a honlapokra vezetnek: Amazon, FailBlog, Flickr, Foodily, Foursquare, I Can Has Cheezburger, MyFonts, NOTCOT, Pandora, Threadless, Twitter, Yelp and YouTube.

Néhány nyom:

- okostelefonokra elérhető Shazam alkalmazás használata, ezzel tudták a játékosok az újabb nyomokat megtalálni a youtube-on (alternatív alkalmazások is voltak)

- a someecardon (ingyenes e-card szolgáltató) Civic képeslapokat helyeztek el: http://www.someecards.com/search-cards/newest?t=civic, ezek is újabb nyomok voltak

- volt egy paródia orosz civic oldal is, ahol fordítaniuk kellet a játékosoknak a következő nyomhoz

A bevezető videóban is jól látható, hogy a fiatalok hogyan kombinálják a valós idejű információt, az okostelefonokat, a közösségi média posztokat, képeket és a youtube-ot.

Ők részei a valós idejű történéseknek. Olyan sok már a „breaking news”, hogy gyakorlatilag már nincsenek „breaking news-ok”. Az információk fénysebességgel jönnek létre, terjednek és jutnak el hozzánk.

 

3…………………………………………………………………

 

The educational world has changed

The challenges teachers are facing are in writing a story for an interactive media without knowing very much about these media (video, audio, images) and web 2.0 tools. Students might have a kind of digital literacy, but literacy itself is another issue. Social Media and games when combined are a new Medium that require new rule

Az oktatás világa megváltozott

A tanárok számára kihívás, hogy egy interaktív média számára írjanak történetet, anélkül, hogy túl sokat tudnának ezekről a médiákról (videó, hang, képek) és a web 2.0 eszközökről. A diákoknak valószínűleg van egyfajta digitális íráskészsége. Ha a játékokat a közösségi médiákkal kombináljuk, egy teljesen új média jön létre, amelyhez új szabályok kellenek.

 

4………………………………………………………………..

 

Martin Seligman from the American Psychologist Association defined the PERMA. Positive emotions, Engagement, Relationships, Meaning, Accomplishment, as being all that you need to embed in your game to make it successful.

Martin Seligman az Amerikai Pszichológiai Szövetség tagja találta ki a PERMA-t. P = pozitív érzelem, E = elkötelezettség, R = kapcsolat, M = szándék, A = eredmény. Ezt a játék tervezésnél is alkalmazni tudjuk.

Kicsit részletesebben: http://hu.wikipedia.org/wiki/Boldogs%C3%A1g (magyar)

 

The name should be changed from Teacher to possibly Coach or Show Runners. They must be Media producers supporting students who are learning in a non linear way and whose principal role is learning by mobilizing information. As the Ivetagr genre is a new kind of game Genre. Teachers should play in a different way, their mission is to provide the soil in which the seed made be planted and provide organic agriculture/education caring for growth/learning.

A tanárokat ezentúl „coach”-nak vagy „showrunner”-nek kellene hívni. Média producereknek kell lenniük, akik segítik a diákjaikat, akik a nem-lineáris vonalon tanulnak, elsődleges szerepük az, hogy az információkat mozgassák. Az IVETAGR egy új műfaj, ahol a tanároknak ezen az új módon kell viselkedniük.

Érdemes egy kicsit a showrunner-ről is részletesebben beszélni:

Showrunner (alternatively, but not commonly, show runner) is a term of art originating in the United States and Canadian television industry referring to the person who is responsible for the day-to-day operation of a television series — although such persons generally are credited as an executive producer. (forrás: http://en.wikipedia.org/wiki/Showrunner)

Showrunner – természetesen erre sincs magyar szó. US-ból és Kanadából eredő szó, a sorozatokban az az ember, aki felelős a mindennapi működésért.

„Nem egyszerű behatárolni, talán legjobban akkor járunk, ha az adott műsor napi működéséért felelős személynek tituláljuk. Néha maga a kreátor kapja ezt a szerepet, de ha nem rendelkezik kellő tapasztalattal, akkor szó sem lehet róla, hiszen senki nem akarja a millió dolláros befektetést beleállítani a földbe egy zöldfülű miatt. Előfordul az is, hogy két vagy több ember felelős ezért a hatalmas melóért (csak gondoljunk bele, mit jelenthet mondjuk egy Lost-szintű sorozatot működtetni nap mint nap), tevékenységi körükbe a stúdió vagy a network igényeinek kielégítésétől kezdve a színészek egójának pátyolgatásán keresztül a rendező-asszisztens beosztásának elkészítése is beletartozik. Nem kapkodó idegbetegeknek való állás, az biztos.” (forrás: http://comment.blog.hu/2006/07/03/sorozathatarozo_show_runner)

 

One key factor is the Mix Match between theory and practice, what teachers think the game should be and how it works in practice. Therefore it is very important that any game can be easily redesigned.

Az egyik kulcskérdés az elmélet és gyakorlat összefésülése, vagyis az, hogy mit gondoltok arról, ahogy a játék működni fog, és a valóságban hogyan működik. Továbbá az is nagyon fontos tényező, hogy minden játéknak könnyen újratervezhetőnek kell lennie. 

 

folyt. köv.

  

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie!

Vissza

©Gödöllői Városi Könyvtár és Információs központ

Oldaltérkép

mobil változat

Bezárás
Oldalunk sütiket használ a tökéletesebb felhasználói élmény érdekében. Részleteket az adatkezelési tájékoztatóban talál.
Elfogadom