A könyvtár házhoz megy: óvodákba, iskolákba látogat a gyerekkönyvtár munkatársa, kihelyezett könyvtári
órát tartva a lelkes közönségnek. Tematikát választhatnak rendes könyvtári foglalkozásaink közül,
a különleges, alkalmi órákra kölcsönözhető könyvcsomag összeállításra is van lehetőség,
melyet Utazó Könyvtárosunk a helyszínre szállít.
Időtartam: 30 perc, 45 perc Ajánlott korosztály: óvoda, alsó és felső tagozat, középiskola A foglakozások Gödöllő területén kérhetők.
Az Olvasók Evolúciója egy interaktív tanösvény, melynek során felfedezhetitek,
mennyi izgalmas dolgot rejt a könyvtárunk. Érintőképernyős monitorok, fizikai
játékok, online szabadulószobák, szelfi pontok várnak az állomásokon.
Járd végig az Olvasók Evolúcióját!
Időtartam: 2x45 perc Ajánlott korosztály:felső tagozat, középiskola Kompetenciák: anyanyelvi, digitális kompetencia, a tanulás tanulása, kreativitás
Kapcsolat: Istók Anna
e-mail: istoka@gvkik.hu
06-28-515-531
Sok itt a kérdés, ha mindet helyesen megválaszoljátok, kiszabadítjátok
Petőfit a könyvtárból! Sok-sok vers, logikai és matematikai feladvány
várja, hogy kitaláljátok a végső kódot, mely nyitja a rablánc lakatát.
Kétféle nehézségi szinten kisebbek és nagyobbak számára is tökéletes játék.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: alsó és felső tagozat, középiskola Kompetenciák: anyanyelvi, kulturális, honismereti, csapatmunka, kreativitás, matematikai
Kapcsolat: Istók Anna, Maszlag-Lénárt Mónika
e-mail: istoka@gvkik.hu, gyerekkonyvtar@gvkik.hu
06-28-515-534
Jártál már szabadulószobában? És a könyvtárban?
Most egyesítheted a kettőt! Ha megoldod a feladatokat,
megfejted a kódokat, kijuthatsz a bezárt könyvtárból.
Persze ehhez kell egy csipetnyi könyvtárismeret, egy kis
általános műveltség, némi logika, de legfőképpen játékkedv.
Időtartam: 2x45 perc Ajánlott korosztály: felső tagozat, középiskola Kompetenciák: matematikai és technológiai,
csapatmunka, kreativitás, digitális kompetencia
Kapcsolat:Kajári Kata
e-mail: kajari.kata@gvkik.hu
06-28-515-534
Az ember életében vannak fontos mérföldkövek.
Amikor iskolába megy, amikor felsős lesz,
amikor középiskolába jut. És amikor először
lépi át a könyvtár küszöbét. Induló osztályoknak
segítünk eligazodni a könyvek varázslatos világában,
megmutatjuk a legnépszerűbb dolgokat és felkeressük a
titkos helyeket is a könyvtárban.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: alsó és felső tagozat, középiskola Kompetenciák:tanulás tanulása, anyanyelvi
Kapcsolat: Istók Anna, Maszlag-Lénárt Mónika
e-mail: istoka@gvkik.hu, gyerekkonyvtar@gvkik.hu
06-28-515-534
Új lakó érkezett a gödöllői könyvtárba. Panda egy aprócska robot, aki szeret énekelni, sétálni, érzelmei vannak és még
a külsejét is tudja változtatni. Az aprócska mTiny robot segítségével a gyerekek maguk találnak ki egy mesét, melyet aztán
a programozás segítségével Panda el is játszik nekik. A logikai gondolkodást, problémamegoldó készséget fejlesztő oktatórobot észrevétlenül
tanítja meg a programozás alapjait az óvodás korosztálynak.
Időtartam:45 perc Ajánlott korosztály: óvoda, 1-2. osztály Kompetenciák: Anyanyelvi, Digitális kompetencia, A tanulás tanulása
A gyerekek megismerkednek a hangya és a katica testfelépítésével, élőhelyével,
táplálkozásával, viselkedésével. Természet iránti érdeklődés és szeretet fejlesztése.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: óvoda, 1-2. osztály Kompetenciák:Mozgáskoordináció, Természettudományos, Vizuális, esztétikai kompetencia
A piac fogalma, működése. Zöldségek, gyümölcsök neveinek, tulajdonságainak
megismerése. Segítségünkre lesz a Terka a piacon című diamese.
A jó hangulatot a Kiskalász zenekar Piac című dala biztosítja.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: óvoda, 1-2. osztály Kompetenciák:Szociális, Matematikai kompetencia
Gödöllői kalandozások – múlt és mese. Virtuális sétán bejárjuk a várost, megismerjük
Gödöllő irodalmi kincseit. „Mit tudsz Gödöllőről?” – szófelhő készítése. Térképes ismerkedés
a várossal. Célunk a gyerekek helyi kötődésének, könyvtárhasználatának erősítése, játékos,
élményszerű tanulás csoportmunka formájában.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: óvoda, 1-2. osztály Kompetenciák: Anyanyelvi, Vizuális, esztétikai kompetencia, Csapatmunka
Gryllus Vilmos: Lepke és virág, Kiskalász: Lepke - Bartos Erika meséje. Móra Ferenc:
A fűzfahegyi ezermester kicsiknek. A három pillangó diamese. Képek pillangókról, beszélgetés
az életükről, helyük az állatok rendszeré-ben, a rovarok testfelépítése. Lepkés mesék, versek, dalok. Papírpillangó készítése.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: óvoda, 1-2. osztály Kompetenciák: Anyanyelvi, Vizuális, esztétikai kompetencia
A foglalkozás során rendhagyó és érdekes járműveket ismernek meg a gyerekek. Megbeszéljük és játékosan gyakoroljuk a közlekedés alapvető szabályait. Matematikai tapasztalás válogatással és halmazalkotással. Különleges járművek építése legóból.
Időtartam: 30 perc, 45 perc Ajánlott korosztály: óvoda, 1-2. osztály Kompetenciák: Anyanyelvi, Szociális, Matematikai kompetencia, Mozgáskoordináció
Bemutatkozik a gombák országa. Szókereső, puzzle, memóriakártyák segítségével bekukkantunk a
mérges és az ehető gombák világába. A Napsugár együttes: Gomba, gomba, gomba dalát megtanuljuk.
Mese: Vlagyimir Szutyejev: A gomba alatt
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: óvoda, 1-2. osztály Kompetenciák: Anyanyelvi, Vizuális, esztétikai kompetencia
Az emberi test főbb részeinek felismerése, megnevezése. A testtel kapcsolatos alapvető
ismeretek elsajátítása testtudat, testrészek megnevezése. „Szerinted mi működik benned,
amikor lélegzel vagy sétálsz?” Memóriajáték, testrészek párosítása, testtérkép kiegészítése csoportmunkában.
Mese: Testünk felépítése diafilm
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: óvoda, 1-2. osztály Kompetenciák: Természettudományos, Vizuális kompetencia, Mozgáskoordináció
Télen nagyon hideg van, jól fel kell öltözni, hogy ne fázzunk.
Találós kérdések téli ruhadarabokról. Öltözz fel! gyerekdallal vidáman gyakoroljuk a ruhadarabok neveit.
Csizmás kandúr diamese. Gárdonyi Géza: A mindentudó kalap.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: óvoda, 1-2. osztály Kompetenciák: Anyanyelvi, Vizuális, esztétikai kompetencia
Felfedezzük a sarkvidék világát: jegesmedve, fóka, pingvin. Megismerkedünk
az állatok lakóhelyével, testfelépítésével, életmódjával. Az állatok formája,
színe, mérete, egyedszáma. Fókavadászat, hapci játék, jeges kísérletek. Kovácsovics
Fruzsina Pingvintánc című dalát is eltáncoljuk.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 1-2. osztály Kompetenciák: Anyanyelvi, Természettudományos kompetencia
2026-ban ünnepeljük Csukás István születésének 90. évfordulóját.
Ebből az alkalomból a mindig szeretni való, kissé falánk Gombóc Artúrral ismerkedhetnek
meg a gyerekek. A mese után kvíz, memóriajáték és közös daltanulás is várja őket.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 2-4. osztály Kompetenciák: aAnyanyelvi kompetencia, Kreativitás fejlesztése
A méhek a világon mindenütt előfordulnak. Néhány méhfaj igen nagy, mások aprócskák,
de mind zseniális testfelépítéssel rendelkeznek. Matematikai tartalom: virágporgyűjtő játék.
Mit készítenek a méhek a kaptárban? Ismerkedjünk meg a méhészettel. Kik azok a robotméhek?
Bíró Eszter Dongóboltjába is ellátogatunk.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 2-4. osztály Kompetenciák: szociális, kulturális
A víz világnapjára, vagy az év bármely napjára ajánljuk ezt a hűsítő,
vizes foglalkozást. Miért fontos a víz? Hogyan lesz a tóból felhő, és a felhőből eső?
Mini kvíz és papírszínház várja a gyerekeket. Szó lesz a víz körforgásáról és arról,
hogyan takarékoskodhatunk veszélyben lévő természeti kincsünkkel.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 2-4. osztály Kompetenciák: Anyanyelvi, Természettudományos kompetencia
Kapcsolat: Tóth Gabriella
e-mail: toth.gabi@gvkik.hu
06-28-515-534
Számtalan gyógynövényünk van, de csak nagyon keveset ismerünk, vagy azt gondoljuk róla,
hogy gyom. A kamillán, mentán és citromfüvön túl várom ifjú füvesemberkéimet, hogy megismerkedjünk
gyógynövényeinkkel. Lesz növényfelismerés és illatolás is, továbbá utánajárunk, miért van honvágya
a pitypangnak.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 2-4. osztály Kompetenciák: Anyanyelvi, Természettudományos kompetencia
Kapcsolat: Tóth Gabriella
e-mail: toth.gabriella@gvkik.hu
06-28-515-534
Nincsen szemük, mégis érzékelik a fényt, nincsen szájuk, mégis tudnak
kommunikálni egymással. Csodálatos élőlények a növények! Fedezzük fel együtt a növények
titkos világát és vizsgáljuk meg őket egy másik szemüvegen át.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 2-4. osztály Kompetenciák: Természettudományos kompetencia
Kapcsolat: Tóth Gabriella
e-mail: toth.gabriella@gvkik.hu
06-28-515-534
Megismerkedünk néhány madárral és hangjukkal, továbbá szó lesz a madáretetés
szabályairól. Madaras találós kérdésekkel és közmondásokkal tesszük próbára
a gyerekek tudását, levezetésképpen pedig szarkatáncot járunk.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 2-4. osztály Kompetenciák: Természettudományos, Kulturális kompetencia
Kapcsolat: Tóth Gabriella
e-mail: toth.gabriella@gvkik.hu
06-28-515-534
Mi az, ami talán a vírusnál is gyorsabban terjed? Így van, a pletyka. Górcső alá vesszük
a pletyka tulajdonságait, állítunk valót s valótlant. Megnézzük, hogyan terjed és egyáltalán,
miért csináljuk. Interaktív önismereti foglalkozás kisebbeknek.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 2-4. osztály Kompetenciák:
Szociális, érzelmi intelligencia fejlesztése
Kapcsolat: Tóth Gabriella
e-mail: toth.gabriella@gvkik.hu
06-28-515-534
Minden, ami bagoly, az lesz ebben a foglalkozásban. Megismerkedünk néhány
bagoly fajtával és hangjukkal. A bagoly, mint szimbólum, mint madár és divatdiktátor.
Segítségünkre lesz Fekete István regénye is és természetesen Dr. Bubót sem hagyjuk ki.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 3-4. osztály Kompetenciák: Csapatmunka, Természettudományos kompetencia
Kapcsolat: Tóth Gabriella
e-mail: toth.gabriella@gvkik.hu
06-28-515-534
Mitől is erdő egy erdő? Vajon a sok fa, néhány élőlény és bokrok,
az már erdő? Az erdő szintjeit vesszük górcső alá, valamint szó lesz az erdei
internetről is. A szarvas, aki büszke volt c. mese lesz segítségünkre.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 3-4. osztály Kompetenciák: Csapatmunka, Természettudományos kompetencia
Kapcsolat: Tóth Gabriella
e-mail: toth.gabriella@gvkik.hu
06-28-515-534
Visszarepülünk az időben néhány millió évet, és körülnézünk a Földön. Kalandozás az ősállatok birodalmában,
ismeretterjesztő szöveg feldolgozása játékokkal. Igaz-hamis játék. Őslények totója. Felfalni és felfalatni.
Dinoszaurusz toplista. Megtanuljuk és együtt énekeljük a Dínódalt.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 3-4. osztály Kompetenciák: Csapatmunka, Digitális, Természettudományos kompetencia
Egy kocka naplója. Az egész világ kockákból áll.
A cél: az életben maradási képességek elsajátítása.
A Minecraft lényege az építkezés, a játékosok különféle nyersanyagok
„kibányászása” után szinte bármit felépíthetnek, amit csak a fantáziájuk
elbír.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 3-4. osztály Kompetenciák:
digitális, anyanyelvi, vizuális, esztétikai
Geronimo Stiltonnak ismét meg kell mentenie a világot!
A Rágcsáló Hírek szerkesztőségében nagy a káosz, de a magazin készítése nem állhat le. Segíts Geronimonak és barátainak megszer-keszteni a Rágcsáló Hírek legfrissebb számát!
Ismerjük meg együtt a folyóiratok rejtélyes világát!
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 3-4. osztály Kompetenciák: Anyanyelvi, kulturális és digitális kompetencia, csapatmunka és kreativitás
Az erdő legügyesebb vadászává felcseperedő rókakölyök
a mesebeli legkisebb fiút idézi. Fekete István híres
regényét a kisebb gyerekeknek is szívesen ajánljuk.
A foglalkozás során a tanulók megismerkednek az erdő
szintjeivel, különböző erdei állatokkal, és megtanulják
felismerni azokat hangjuk alapján.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 3-4. osztály Kompetenciák: természettudományos, anyanyelvi
Kapcsolat: Tóth Gabriella
e-mail: toth.gabi@gvkik.hu
06-28-515-534
Az ember hajlamos rá, hogy életterének csak a
felszínét tekintse, pedig a lábunk alatt rengeteg
apró élőlény nyüzsög, melyeknek fontos szerepe van
az élő rendszerek anyag- és energiaforgal-mában.
Giliszták nyomába eredünk, nagyító alá vesszük ezt
az ismerős-ismeretlen világot és megismerjük
Gusztit.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 3-4. osztály Kompetenciák: természettudományos kompetencia
Kapcsolat: Tóth Gabriella
e-mail: toth.gabi@gvkik.hu
06-28-515-534
Mindenki máshogyan egyforma. Kétrészes foglalkozás önmagunk és mások
elfogadásáról, Az én csodálatos tesóm és a Lamella ölelésében c.
papírmesék alapján. A két különálló foglalkozás egymásra épül,
illetve szorosan ide kapcsolódik az „Amikor a zsiráf a sakállal táncol”
című óra is.
Időtartam: 2x45 perc Ajánlott korosztály: 3-4. osztály Kompetenciák: Szociális, érzelmi intelligencia fejlesztése, Kulturális kompetencia
Angol nyelven is elérhető!
Kapcsolat: Tóth Gabriella
e-mail: toth.gabi@gvkik.hu
06-28-515-534
Miután dobszóval magunkhoz hívjuk az ősök szellemét, utánajárunk,
hogyan éltek eleink. Milyen ételeket ettek? Mik azok a jurták?
A foglalkozás során ilyen és hasonló kérdésekre keressük a választ,
miközben újra felfedezünk néhány régi magyar szót.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 3-5. osztály Kompetenciák:Anyanyelvi, Kulturális, honismereti kompetencia
Kapcsolat: Tóth Gabriella
e-mail: toth.gabi@gvkik.hu
06-28-515-534
Tündérek nyomába eredünk, segítségünkre lesz Jókai
A tengerszem tündére c. elbeszélése, melynek bonyodalmát két világ,
az emberi és a csodás létformák találkozása hívja életre.
Összehasonlítjuk a néphit és a népmese tündéreit, megismerkedünk
egy-egy tündéri alakkal és szó lesz az elfeledett tündér-hitről is.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 3-5. osztály Kompetenciák:Anyanyelvi, Kulturális, honismereti kompetencia
Kapcsolat: Tóth Gabriella
e-mail: toth.gabi@gvkik.hu
06-28-515-534
Boszorkányosan izgalmas óra, ahol seprűnyélre pattanunk és
bepillantunk a boszorkányok világába. Vajon mi a különbség a
magyar néphit boszorkánya és a mesebeli boszorkány között?
Ki az a szépasszony és ha szép, miért gonosz?
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 4-5. osztály Kompetenciák: Anyanyelvi, Kulturális, honismereti kompetencia
Kapcsolat: Tóth Gabriella
e-mail: toth.gabi@gvkik.hu
06-28-515-534
„Azt hiszem, mindnyájan tisztában vagytok azzal, hogy a vörösingesek el akarják venni a grundot és a farakásokat. Előbb-utóbb ide fognak jönni, hogy minket elkergessenek. Márpedig mi ezt a helyet meg fogjuk védelmezni!”
A tanulók csoportmunkában, dramati-zált feladatokkal dolgozzák fel a regény történetét. A feladatok elvégzéséhez nélkülözhetetlen a mű ismerete.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 5. osztály Kompetenciák: Anyanyelvi, Szociális kompetencia
Kapcsolat: Kajári Katalin
e-mail: kajari.kata@gvkik.hu
06-28-515-534
„Amikor a zsiráf a sakállal táncol” – az 5 szeretetnyelv a mindennapoban
„A szavak ablakok vagy falak.” Ez attól függ, hogy sakálul vagy zsiráful
szólalunk meg. A sakál a jól ismert minősítő és megmagyarázó beszédmód,
a zsiráf a hatalmas szívével pedig az értő figyelem szimbóluma. A Mindannyian
mások vagyunk című óra folytatásában a gyerekek megismerkednek az 5 szeretetnyelv
fogalmával és lehetőségük nyílik felismerni a sajátjukat is.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 5-6. osztály Kompetenciák: Érzelmi intelligencia fejlesztése, Kulturális és szociális kompetencia
Kapcsolat: Tóth Gabriella
e-mail: toth.gabi@gvkik.hu
06-28-515-534
Merüljünk el együtt a görög mitológia varázslatos világában Percy Jackson kalandjain keresztül! Fedezzük fel a görög istenek, hősök és mitikus lények titkait. Vajon hittek a görögök a saját mítoszaikban? Készülj fel egy izgalmas utazásra, ahol a történelem és a mitológia életre kel!
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 5-6. osztály Kompetenciák: Anyanyelvi, Digitális kompetencia, Kreativitás, csapatmunka
Kapcsolat: Kajári Katalin
e-mail: kajari.kata@gvkik.hu
06-28-515-534
Az óra remek lehetőséget kínál arra, hogy a diákok kreatívan és interaktívan
dolgozzák fel Gödöllő városának történelmét, irodalmi életét, jelentősebb
eseményeit. A megoldáshoz vezető út nemcsak tanulságos, hanem szórakoztató is,
csapatmunkát igénylő feladatok, játékok, hagyományos és digitális eszközök
használatával.
Időtartam: 2*45 perc Ajánlott korosztály: 5-8. osztály Kompetenciák: Anyanyelvi, Digitális, Kulturális, honismereti kompetencia, Csapatmunka, kreativitás fejlesztése
Ki ne ismerné Harry Pottert és barátait? Most ti is részesei lehettek
a roxforti kalandnak. Teljesítsétek a Rémesen Agyfacsaró Varázstani Szigorlatot!
Bájitaltan, gyógynövénytan, bűbájtan és mágiatörténet vizsga vár rátok.
Angol nyelven is elérhető!
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 5-8. osztály Kompetenciák: Anyanyelvi, Idegennyelvi és Szociális kompetencia
Kapcsolat: Kajári Katalin
e-mail: kajari.kata@gvkik.hu
06-28-515-534
Kik voltak a heroldok és mikor terjedtek el a címerek? Kiknek lehetett címere
és mit lehetett kiolvasni belőlük? A címerek fajtái és művészete. A címereken ábrázolt
képek és színek jelentése, egy kis szimbólumtan. A gödöllői címer megfejtése.
Mi köze a címernek a logóhoz és a marketinghez?
A foglalkozás rövid bevezetője után a tanulók megalkothatják saját családjuk címerét.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 5-8. osztály Kompetenciák:
Anyanyelvi, Szociális, Kulturális, honismereti kompetencia, Kreativitás fejlesztése
Kapcsolat: Istók Anna
e-mail: istoka@gvkik.hu
06-28- 515-531
Fedezzük fel együtt Jókai Mór korát, a reformkor izgalmas eszméit és a 19. század világát – modern eszközökkel! A mesterséges intelligencia segítségével újraértelmezzük a múltat: mit kérdeznél Jókaitól? Milyen hírt írna a Vasárnapi Újságba ma? Melyik karakter lenne influenszer? Játékos, kreatív, gondolkodásra és digitális tudatosságra épülő óra.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 5-8. osztály Kompetenciák: Anyanyelvi, Digitális kompetencia, Csapatmunka
Mi történik, ha a magyar történelem egyik leghíresebb hőse, Hunyadi János
találkozik a legendás harcossal, a Kung Fu Pandával? Egy rendhagyó,
képzelet és valóság határán mozgó könyvtári foglalkozás születik,
ahol a tanulók mTiny robottal és a mesterséges intelligencia segítségével
ismerkedhetnek meg a 15. század világával és a török időkkel.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 5-8. osztály Kompetenciák: Anyanyelvi, Digitális kompetencia, Csapatmunka
z a foglalkozás bevezeti a tanulókat a 3D modellezés alapjaiba, ahol saját ötleteiket
valósíthatják meg – akár egy kulcstartó, könyvjelző vagy egy miniatűr épület formájában.
A tervezéshez böngészőalapú, könnyen használható online programot használunk,
így nincs szükség előzetes tudásra – csak nyitottságra és fantáziára.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 5-8. osztály Kompetenciák: Digitális kompetencia, Csapatmunka
Indulj el befelé! Tégy fel egy olyan kérdést magadnak, amely valóban foglalkoztat –
majd lépj be az önismeret világába, ahol játékosan, mégis mélyen kapcsolódhatsz
önmagadhoz és társaidhoz. Járd be az önismeret bolygóit, és figyeld meg, hogyan változol,
miközben haladsz előre. Most eljött az idő, hogy meghallgasd magad – és másokat is.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 5-12. osztály Kompetenciák:Érzelmi intelligencia, Csapatmunka
Érezted már, hogy kimaradsz valami fontosból, ha nem vagy online?
Tudod, milyen hatással van rád az influenszer marketing? Mekkora a digitális lábnyomod?
A foglalkozás célja a tudatos médiahasználat kialakítása, az online-offline egyensúly
megtalálása, valamint a mesterséges intelligencia hasznos alkalmazásának megtanulása.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 5-12. osztály Kompetenciák:Szociális, Digitális kompetencia
Kapcsolat: Kajári Kata
e-mail: kajari.kata@gvkik.hu
06-28-515-534
Leplezzük le az álhíreket! A gyorsan változó információs környezetben a kritikus
gondolkodás kulcsfontosságú készség. Ez a mesterséges intelligencia megjelenésével
még kiemeltebb szerepet kapott. Ennek az órának a célja, hogy segítsen megkülönböztetni
a valós és az álhíreket, felhívja a figyelmet a kritikus gondolkodás fontosságára,
valamint a mesterséges intelligencia hasznos alkalmazására.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 5-12. osztály Kompetenciák:Digitális kompetencia, A tanulás tanulása
Kapcsolat: Kajári Kata
e-mail: kajari.kata@gvkik.hu
06-28-515-534
A kilencedik művészeti ág a képregény. Milyen fajtái vannak? Mitől jó a képregény?
A foglalkozáson a diákok a mesterséges intelligencia segítségével egyoldalas képregényt
készítenek egy kötelező olvasmányból, így a könyvtári óra segíti az olvasottak feldolgozását.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 5-12. osztály
Kompetenciák: Csapatmunka, Kreativitás, Anyanyelvi, Digitális kompetencia
Kapcsolat:
Kajári Kata
e-mail: kajari.kata@gvkik.hu
06-28- 515-534
Kik azok a kortárs költők és hogy néznek ki? Egyáltalán léteznek még költők a 21.
században? Írhat egy költő verset emojikkal? Lackfi mémek a Facebookon. SMS líra.
Költészet vagy szórakoztató ipar? Hódítanak az instaversek – azonnal oldódó költészet
az Instagramon. Abszurd bravúr feladatok a foglalkozáson. Próbáld ki magad te is költőként
és ismerd meg a kortárs költőket!
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 10-12. osztály Kompetenciák: Anyanyelvi, Szociális, Kulturális kompetencia, Kreativitás fejlesztése
Kapcsolat: Istók Anna
e-mail: istoka@gvkik.hu
06-28-515-531
Te milyen összetevőkből készítenél magadnak egy könyvet? Mennyi szerelem kell bele,
mennyi izgalom, esetleg egy csipetnyi varázslat, néhány elmorzsolt könnycsepp? Netán jobban
szereted a humoros fűszerezést? Ezen az órán kipróbálhatod magad könyvszakácsként a gödöllői
könyvtár saját fejlesztésű, interaktív Könyvsú-go weboldalának segítségével.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 7-10. osztály Kompetenciák: Anyanyelvi, Digitális kompetencia
Kapcsolat: Istók Anna
e-mail: istoka@gvkik.hu
06-28-515-531
A világon több mint százmillió könyv van. Vajon hogyan lehet csoportosítani őket?
Az interaktív óra keretében bemutatjuk, milyen logika szerint épül fel a könyvtárak ETO
rendszere, és hogyan lehet megtalálni egy adott könyvet bárhol a világon.
A végén indulhat a könyvvadászat a polcok között!
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 7-12. osztály Kompetenciák: Anyanyelvi, Kulturális, Technológiai kompetencia, A tanulás tanulása
Kapcsolat: Istók Anna
e-mail: istoka@gvkik.hu
06-28-515-531
Fenntarthatatlan divat – a fast fashion árnyoldala
Miért öltözködünk úgy, ahogy és miért törekszünk divatosak lenni? Mi a gond a fast fashion-nel?
Egyáltalán, mi is ez? Ki fizeti a valódi árát a ruhádnak, amit viselsz? Egy szűk óra alatt
bejárjuk a téma mélységeit és magasságait is. Az óra végére kiderül, mi az a kapszula gardrób
és hogyan öltözködjünk kevesebb pénzből fentarthatóan és változatosan.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 7-12. osztály Kompetenciák: Szociális, Kulturális, Természettudományos kompetencia
Kapcsolat: Tóth Gabriella
e-mail: toth.gabi@gvkik.hu
06-28-515-534
„És…. Tessék!” - híres gödöllői filmesek, híres gödöllői filmek GÖDÖLLŐ 60
Miért fontos, hogy a kortárs, helyi alkotókat megismerjük? Egyáltalán miért fontos,
hogy kortárs magyar filmeket nézzünk? Ismerd meg a gödöllői Mundruczó Kornél, Csuja
László És Nagy Anikó Mária alkotásait! Filmelemzés és játékos gyakorlati feladatok,
mely során a diákok megismerkedhetnek a könyvtár legújabb szolgáltatásával: a Green Box
Stúdióval is.
Időtartam: 2x45 perc Ajánlott korosztály: 7-12. osztály Kompetenciák: Kulturális, Honismereti, Digitális kompetencia, Kreativitás
Mit jelent az, hogy valaki kiáll egy ügy mellett? Hogyan születnek a közösségi mozgalmak?
Mi a kampány, és mi az aktivizmus? A „Szerveződj!” társasjáték segítségével a tanulók
szerepjátékos formában ismerked-hetnek meg a társadalmi igazságosság, érdekérvényesítés
és közösségi cselekvés eszközeivel, kampányokat szerveznek, és együtt próbálnak hatást
gyakorolni a döntéshozókra. A foglalkozás célja, hogy a diákok megtapasztalják: az állampolgári
részvétel nem elvont fogalom, hanem cselekvési lehetőség a mindennapokban.
Időtartam: 2x45 perc Ajánlott korosztály: 9-12. osztály Kompetenciák: Szociális kompetencia, Csapatmunka
1914. január 10-én a Dunában egy utazóládában megtalálták a mulatóhelyek királynőjének,
Mágnás Elzának a holttestét. Újságírók vagyunk és egy bulvárlapnak dolgozunk.
Az adatbázisok és a mesterséges intelligencia segítségével lehetőségünk van az időben
utazni és a jelenben kutatni a gyilkos után. Az óra felkészíti a diákokat az önálló
kutatásra, az adatbázisok és a mesterséges intelligencia hatékony használatára.
Időtartam: 45 perc Ajánlott korosztály: 10-12. osztály Kompetenciák: Szociális kompetencia, Csapatmunka