Kedves Olvasóink!
A zárva tartásunk ideje alatt lehetőség van a könyvek és egyéb dokumentumok visszahozatalára az InfoTérben.
Az Ezt kérem!, Könyvet házhoz és a Könyvláda szolgáltatásunk augusztus 1-21. között szünetel.
Kellemes pihenést, feltöltődést kívánunk mindenkinek!
Augusztus 22-én, csütörtökön ismét találkozunk!
Rendhagyó módon Különszámmal készült el a Kirakat nyári különszámának hírlevele. Könyvtárunk fontos stratégiai célként jelölte meg a zöld szemléletformálást, a környezeti nevelést, a zöld könyvtári elvek beépítését a mindennapi munkába, valamint zöld, környezettudatos szolgáltatásaink bővítését.
A Gödöllői Irodalmi Díj 2024 pályázatra a nevezés lezárult. Összesen 174 alkotótól érkezett 101 novella és 73 vers. Most az előzsűrin a sor, hogy kiválogassa a legjobb 50 pályamunkát, mely a zsűri elé kerül. Hamarosan jövünk a részletekkel!
Mennyit ér egy könyvtár? A Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár által szervezett börzén ezzel a plakáttal és a hozzá tartozó előadással képviseltük a gödöllői könyvtárat.
Cseh Tamás élettörténete Bérczes László beszélgetőkönyve nyomán, a születésétől a haláláig több, mint 20 dal kíséretében.
Várunk mindenkit szeretettel Sarusi-Kiss Orsolya természetfotó- és verskiállítására május 31-én, pénteken 17 órára a Kamaszhídon.
A Gödöllői Városi Könyvtár új közösségi tere, az Alkotótér egy olyan közösségi műhely, ahol kézműves foglalkozásokat, digitális workshopokat, közösségi szabadidős tevékenységeket lehet végezni. Az Alkotótér folyamatos fejlesztésével kapcsolatban készítettük ezt az igényfelmérő kérdőívet, melynek kitöltése kb. 5 percet vesz igénybe. A válaszadás önkéntes és anonim.
Szakmai hírlevelünkben színes infografikát láthattok a gödöllői könyvtár 2023-as teljesítménymutatóiból.
A Gödöllői Irodalmi Díj 2024-re várjuk a magyar nyelven alkotó, magyarországi lakcímmel rendelkező, amatőr szerzők alkotásait.
GID 2024 – 400 000,- Ft összdíjazású szépirodalmi pályázat
A pályázat témája: „Hallucináció”
Nyári táborok a Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központban a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával.
Rendhagyó módon Különszámmal készült el a Kirakat tavaszi különszámának hírlevele. Könyvtárunk fontos stratégiai célként jelölte meg a zöld szemléletformálást, a környezeti nevelést, a zöld könyvtári elvek beépítését a mindennapi munkába, valamint zöld, környezettudatos szolgáltatásaink bővítését.
Könyvtárunk hivatalosan is megkapta az Állatbarát Könyvtár megtisztelő címet. Örüljetek velünk ti is és csatlakozzatok Állatbarát Olvasó Kihívásunkhoz!
Eredményhirdetés:
2024. július 09.
Szakmai hírlevelünk márciusi számában összeszedtük a 2023-as toplistát. Ezek voltak könyvtárunkban a legnépszerűbb könyvek.
Marketing a könyvtárakban – avagy a szerelmes olvasó címmel tartott szakmai konferenciát az IKSZ a Gödöllői Városi Könyvtárban 2018. április 18-án. A nagy érdeklődéssel övezett napon a könyvtárosok elméleti és gyakorlati ismeretekkel is gazdagodtak. A vendégeket dr. Gémesi György polgármester köszöntötte, majd elsőként dr. Szabó Zoltán egyetemi docens próbálta meg 40 percbe összesűríteni a szolgáltatásmarketing alapjait.
Előadásának legfontosabb mondanivalója volt, hogy a marketing lényege: a fogyasztó van a fókuszban. A fogyasztó, aki kényelmes és lusta, és a negatív élményeit sokkal szívesebben osztja meg, mint ha valamivel elégedett. Éppen ezért nem elég közel vinni hozzá az információt, bizalmi kapcsolatot kell kiépíteni vele, ami segíthet minket abban, hogy a GAP modellben megfogalmazott eltérés olvasói igények és könyvtárosi elképzelések között csökkenjen. Szóba kerültek a marketing mix 4 P – 7 P – 4 C elemei és ennek variánsai is, mindezek közül az előadó szerint a könyvtárosok számára legfontosabb tényező a PEOPLE. Nem csak az olvasó, hanem a szolgáltatást végző könyvtáros személyisége is meghatározó, az ő motivációja, tudása, képzése, és a csapatmunka sikerén múlik egy könyvtár teljesítménye. A marketing tervezésekor további lényeges szempont, hogy soha nem a helyzetünkből induljunk ki, hanem elsőként a céljainkat határozzuk meg, mit szeretnénk elérni. Csak ezután jöhet minden más, az érték diagnosztika, a márka felépítése, a kommunikáció, majd a visszacsatolás. A márka is csak akkor működik, ha mögötte valós érték van, a fogyasztók kapcsán pedig minden könyvtárosnak érdemes szem előtt tartania azt, hogy nem az olvasók fejébe, még csak nem is a szívébe kell behatolnunk, hanem a zsigereibe: a legbelsőbb vágyaikat kell megtalálnunk.
Istók Anna: A világ legboldogabb könyvtárai
Megjelent: Tudományos és Műszaki Tájékoztatás, 2018. 4. szám
Istók Anna munkatársunk 2017. május végén, az MKE Elnöksége által szervezett, egyhetes dániai szakmai tanulmányúton vett részt három másik könyvtáros kollégával együtt. A tanulmányút a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával valósult meg az MKE és az IKSZ közös szervezésében. A tapasztalatokról a Tudományos és Műszaki Tájékoztatás szakfolyóiratban jelent meg Istók Anna cikke, a 2018. 4. számában.